سال اول دبیرستان
سال اول دبیرستان
همه چیز در مورد سال اول دبیرستان

 

دانشمندان دانشگاه هونگ‌کونگ توانسته‌اند در دستاوردی که امید می‌رود در انسان نیز قابل نسخه‌برداری باشد، یک فرمول را طراحی کنند که فرآیند پیری را در موشها به تأخیر می‌اندازد.

 

این یافته‌ها که در مجله Cell Metabolism منتشر شده، بر اساس یک پژوهش در سال 2005 است که بر روی پیری زودرس یا سندرم پروگریا که یک بیماری نادر ژنتیکی بوده و بر یکی از هر چهار میلیون کودک تاثیر می‌گذارد، تمرکز داشت.

 

این بیماری در چهره کودک پیش از یک سالگی کاملا قابل مشاهده است. اگرچه قوای ذهنی این افراد عادی بوده، رشد آنها متوقف شده، چربی بدن را از دست داده و از پوست چروک و کچلی رنج می‌برند. آنها مانند افراد مسن از مفاصل سفت و تجمع پلاک در رگها برخوردارند که منجر به بیماریهای قلبی و سکته می‌شود. این دسته از بیماران پیش از رسیدن به سن 20 سالگی می‌میرند.

این محققان دریافته بودند که یک جهش در پروتئین لامین A که در اطراف هسته سلول انسان قرار گرفته، در فرآیند ترمیم سلولها اختلال ایجاد کرده و منجر به پیری شتاب‌گرفته می‌شود.

آنها در مقابل در این پژوهش بر روی موشها و همچنین تجربیات آزمایشگاهی دریافتند که پروتئین عادی و سالم لامین A به ژن SIRT1 متصل بوده و آنرا فعال می‌کند. محققان از مدتها پیش این ژن را با عمر طولانی مرتبط می‌دانستند.

محققان امیدوارند بتوانند داروهایی با قابلیت تقلید از این پروتئین یا افزایش اتصال میان آن و ژن SIRT1 را تولید کنند.

آنها همچنین دریافتند که بازده اتصال میان لامین A و این ژن با یک رسوراترول قابل ارتقا بوده که در پوست انگور قرمز و میوه‌های دیگر وجود داشته و توسط برخی از دانشمندان به عنوان راهی برای آهسته تر کردن روند پیری یا سالم ماندن در طول این دوران تبلیغ شده است.

نتایج بدست آمده توسط این محققان نشان داد که موشهایی که با رسوراترول مورد تغذیه قرار گرفته بودند، 30 درصد بیشتر از موشهای دیگر زندگی می‌کردند


آپلود , آپلود عكس , آپلود سنتر , آپلود فايل , آپلود دائمي

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 3 دی 1391برچسب:, توسط متین هوشنگی